Církve by neměly mít přednost, hlásí se kolektivizovaní zemědělci

Český stát při chystaném majetkovém vyrovnání s církvemi neměří všem stejným metrem. Je o tom přesvědčen Svaz restituentů v zemědělství (SRZ), který úřady kritizuje za to, že na rozdíl od náboženských spolků odmítají pomoct rodinám tisíců zemědělců. Komunistickým režimem perzekuované rodiny totiž roky marně čekají na náhradu za to, že jim v 50. letech byly zkonfiskovány majetky. SRZ se už kvůli nevypořádaným restitucím obrátil na orgány EU, někteří členové dokonce chystají žaloby k soudu ve Štrasburku. Více…

Příspěvek byl publikován v rubrice Články a jeho autorem je Admin. Můžete si jeho odkaz uložit mezi své oblíbené záložky nebo ho sdílet s přáteli.

3 comments on “Církve by neměly mít přednost, hlásí se kolektivizovaní zemědělci

  1. To je opravdu strasne sklicujici
    4 miliardy pro 10 000 primo poskozenych lidi nejsou (a ti nejsou ziveni statem ale vlastni praci)
    >150 miliard pro 4 000 knezi, z nichz vlastne nikdo osobne byt ani poskozen nemusel, je, a vlada se o ne bije jak lev. Pritom ty 4000 lidi jsou placeni statem a mohou mit nohy na stole.

    Argument premiare teto zeme: „Zajisté uznáte, že nyní, kdy vláda a parlament přijímají vesměs nepopulární úsporná opatření, nelze zatížit státní rozpočet dalšími výdaji v řádu několika miliard,“…. Me se chce zvracet

    • každpádně zde není o čem diskutovat,protože je velmi politováníhodné,že už tento zabavený majetek nebyl vrácen.

      • Svet neni cernobilej Jano,
        s restitucema a s principem vraceni ukradeneho take snad nikdo nepolemizuje.

        Hlavni problem je v tom JAK se to resi, protoze jsou porusovany pravidla rovneho pristupu ke vsem.

        Cirkve se restituci v 90 letech zucastnily podle pravidel platnych pro obdobne organizace jako sokol a cerveny kriz. Tak je to totiz spravedlive. Na zaver taky kardinal Tomasek uvedl, ze uz nemaji zadne dalsi restitucni pozadavky.

        Dnes je problem v tom, ze je vytvaren zcela novy zakon s bezprecentne privilegovanymi podminkami vyhradne pro cirkve (a to i takove, ktere neexistovaly ani pred rokem 89 natoz pred rokem 48).

        Posledni problem je urceni toho co komu a jak patrilo, a co bylo ukradeno. Cirkve jednak nevlastnily tolik, kolik ted zadaji ani pred pozemkovymi reformami, a navic nemely neomezene vlastnicke pravo. Dnes zcela netransparentne zadaji o naprosto vsecho ceho se kdy dotky.

        Pribeh tech 10 000 lidi v uvedem clanku je v kontrastu s pribehem cirkvi opravdu smutny.

        Tito lide, narozdil od cirkvi, zadaji o velmi jasne definovany majetek zabrany jejich rodine, ktera ho kdysi vydelal praci, nikoli dostala darem. Komunisticky ani porevolucni stat jim misto toho nehradil ani platy, ani opravy jejich noveho bydleni, ktere si museli sehnat. Cirkve jsou dnes lide, kteri nemaji se skutenymi poskozenymi cirkevnimi hodnostari teoreticky zadny rodinny vztah. Prime ukrivdeni se jich mohlo tykat jen velice nahodne. Navic i ti jejich poskozeni predchudci byli dale financovani statem. Takovy podminky nikdo jiny nemel. A presto se uprednostnuji cirkve nad temito 10 000 lidmi, kteri zadaji o mnohomnohonasobne mene.